Poznajmy zwycięskie projekty, które zdobyły uznanie jury Antalis Interior Design Award. Wśród nagrodzonych prac znajduje się też praca z Polski.
Z końcem stycznia upłynął termin zgłoszeń prac do konkursu, organizowanego przez europejskiego lidera dystrybucji rozwiązań komunikacji wizualnej, firmy Antalis. Międzynarodowe jury konkursu wybrało najciekawsze z licznie nadesłanych projektów. Zwycięzcy konkursu Antalis Interior Design Award 2022.
Konkurs AIDA, Antalis Interior Design Award jest skierowany do architektów i projektantów wnętrz, grafików, drukarzy i reklamodawców oraz innych branż kreatywnych. Uczestnicy mają wykazać się pomysłowością i wysoką wrażliwością artystyczną. Tegoroczne zadanie konkursowe to aranżacja przestrzeni z wykorzystaniem co najmniej jedno produktu z oferty marki Antalis. Tegoroczna edycja konkursu Antalis Interior Design Award przyciągnęła ponad 36 500 osób, z 29 krajów. Na 11 kategorii wpłynęło aż 411 prac.
Fot. Materiały prasowe
Barwna, ogromna instalacja autorstwa Daniela Burena, jednego z najbardziej zanych francuskich malarzy, zrealizowana na sklepieniu jednego z największych dworców kolejowych w Belgii, Liège-Guillemins. W realizacji pracy pojawiają się folie winylowe Oracal 8300 i 8500.
XIX-wieczny budynek o surowym charakterze przełamują folie, laminaty i tapety Coala Interior Film marki własnej Antalis. Równoważą i unowocześniają 130-letni dom. Powstały przytulne i komfortowe, rodzinne wnętrza.
Nowoczesna przestrzeń coworkingowa Fomo. Korytarz od pomieszczeń do pracy i spotkań wydzielaja szklane ściany. Tafle pokryto półtransparentną folią Avery SF-100 Ultra Clear firmy Antalis. Odwiedzający biura pracownicy mogą poczuć się jak w malowniczym, pięknym lesie.
Sklepy Given mają pogodną i pozytywną atmosferę. Efekt wnętrz pełnych energii podkreśla pastelowa kolorystyka oraz wykorzystanie naturalnych materiałów i luster. Na ścianie znajduje się też tapeta z egzotycznymi motywami kwiatów, roślin i ptaków.
Z realizacji projektu Aparthotel Amsterdam ID bije radość i poczucie humoru. Wykorzystano tu strukturalna tapeta Coala Leather firmy Antalis z nadrukiem, przedstawiajacym sławne punkty Amsterdamu. W aranżacji pojawiają się liczne elementy wystroju wnętrz : meble, półki, kwiaty i obrazy, które w całości tworzą stylową, zabawną iluzję.
Galeria Bałtycka po modernizacji zyskała aż 15 stref relaksu, każda z innym wystrojem. Na ścianach pojawiły się liczne grafiki i oryginalne tapety. Dla uzyskania ciekawego efektu schody ruchome oklejono folią z miedzianym połyskiem. W realizacji wykorzystano folie 3M Di-Noc VM1693, 3M Di-Noc FW236 oraz Coala Interior Film Stone U20.
Mediateka we francuskim Agde jest inspirowana historią miasta oraz otaczającymi je malowniczymi krajobrazami południa francji. Okna zdobi transparentna folia Coala Easy Stick Clear. Elementy graficzne przywołują na myśl wodę, morska faunę i winnice.
Projekt stoiska wystawowego dla firmy Pie Factory przypomina niewielki, wypełniony zielenią ogródek. Do budowy instalacji użyto kartonowe elementy Xanita – kiedy nie będzie już potrzebna, można bez problemu poddać ją recyklingowi.
Cyfrowy projekt bistro wydaje się zatapiać w oceanicznej głębi. Autorka stworzyła efektowną aranżację z wykorzystaniem folii Coala Interior Film w odcieniach morskiego błękitu.
Wyrazisty wystrój sklepu z wyrobami czekoladowymi STÜHMER dominują odcienie czerwieni, czerni oraz miodowa żółć w połączeniu z bielą. Projekt zrealizowano z wykorzystaniem folii Coala Interior Film.
Graficzne, efektowne i humorystyczne wzory Patterntplay sprawiły, że design szybko stał się popularny wśród klientów na całym świecie.
Autorka projektu przygotowała go do przestrzeni wypełnionych naturalnym światłem. Chciała uzyskać atmosferę spokoju i relaksu, a do osiągniecia tego efektu wykorzystała organiczne formy i delikatne odcienie z akcentami złota.
Zwycięzcy spotkali się podczas wręczenia nagród 30 marca w Paryżu a ceremonia odbyła się w Hôtel de la Marine.