Za nami już 16. edycja OKK! design, cyklu spotkań branżowych, przeznaczonych dla architektów, projektantów, pasjonatów dobrego wzornictwa, dziennikarzy oraz najlepszych marek wnętrzarskich.
Tegoroczne wydarzenie odbyło się pod hasłem Biophilic i właśnie wokół tego tematu skupiała się tematyka spotkań i prezentacji. Spotkanie otworzyła Olga Kisiel-Konopka, właścicielka agencji OKK! PR. Część merytoryczną prowadziła Dominika Olszyna, redaktor związana z WP DOM oraz Vogue Polska. Na scenie jako pierwszy zaprezentował się Paweł Sokół. Prezes zarządu Stowarzyszenia Architektów Wnętrz mówił o Konkursie Wnętrze Roku 2019 SAW. Następna wystąpiła Anita Łopatka, marketing manager marki PEKA, która przedstawiła uczestnikom nowości produktowe i katalog marki. Natura w świecie Cosentino czy Cosentino w świecie Natury? Odpowiedzi na to pytanie w swojej prezentacji udzieliła Aneta Konowrocka, marketing coordinator hiszpańskiej marki. Dorota Karbowska-Zawadzka, dyrektor marketingu i Jacek Kula – dyrektor ds. inwestycji Barlinek mówili o fuzji ekologii i dobrego wzornictwa w drewnianych podłogach marki Barlinek. Goście zapoznali się również z prezentacją produktów Gala Collezione, przygotowaną przez Justynę Roźniakowską. W kolejnym wystąpieniu Ewa Łusiak, marketing manager marki Kneipp mówiła o ekologicznych metodach produkcji kosmetyków. Przybyli na prezentację goście poznali między innymi ciekawostki na temat wytwarzania opakowań z włókien trawy. Zuzanna Dominów, relationship menager Homebooka przygotowała podsumowanie konkursu „Minimum Powierzchni, Maximum Funkcjonalności".
Czym jest biophilic design?
Dyskusja na temat definicji terminu biophilic design odbyła się podczas panelu Biophilic Design we wnętrzu: Kamil Białas (redaktor naczelny WhiteMad), Grzegorz Goworek (Studio.O.), Szymon Hanczar (Hanczar Studio) i Jacek Tryc (Jacek Tryc — wnętrza). Zaproszeni goście podkreślali rolę natury i roślin w kreowaniu zewnętrznej przestrzeni miejskiej oraz ich znaczenie we wnętrzach. Równie interesująca debata odbyła się pomiędzy uczestnikami panelu Biophilic Design wnętrza komercyjne. O kreowaniu przestrzeni publicznych zgodnych z naturą opowiadali Dominika Zielińska Head of Architecture, Workplace Solutions, Agata Frątczak z pracowni MADAMA, Darek Gocławski z A+D Retail Store Design oraz Monika Brzóska, reprezentująca studio Moonstera.
Design przyjazny środowisku
Na panelach i debatach poruszano tematy nie tylko związane z architekturą, ale również świadomą zmianą stylu życia. Prelegentka Areta Szpura podzieliła się swoimi sposobami na ratowanie planety i zwiększenie postawy proekologicznej w codziennym życiu. Na specjalne zaproszenie OKK! design przybyła Kate Burnett, strategic marketing manager firmy Milliken. Burnett opowiadała przybyłym o certyfikacie WELL Building Standard i wypływie czynników zewnętrznych na nasze samopoczucie.
Iwona Pasik i Mateusz Gaczkowski podczas swojego wystąpienia zaprezentowali panele akustyczne Acustio, inspirowane naturą. Berenike Miłkowska-Milbrodt, Prezes Stowarzyszenia loveOriginal poruszyła temat praw autorskich i idei twórców, oraz jak ważne jest ich świadome wspieranie, poprzez zakup wyłącznie oryginalnych mebli i dodatków. Architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend, mówiła o wartościach i postawach proekoloicznych, którymi w swojej twórczości kieruje się pracownia.
Wizerunek architekta w mediach społecznościowych
Ostatni panel OKK! design skupił się na znaczeniu public relations i roli mediów społecznościowych w pracy architekta. Temat poruszali Olga Kisiel-Konopka (OKK! PR), architekt Anna Koszela-Krawczyk (Architektura Wnętrz), Agnieszka Gruszczyńska-Hyc (redaktor naczelna Urzadzamy.pl), Katarzyna Księżopolska (redaktor prowadząca portalu MAGAZIF) oraz Roland Stańczyk (RS Studio Projektowe).
Po zakończeniu oficjalnych spotkań, wysłuchaniu wykładów i dyskusji oraz konkursie z nagrodami, przygotowanym przez partnerów OKK! Design, uczestnicy mogli spotkać się na Peka Party.
Za wystrój i organizację przestrzeni podczas 16. edycji OKK! design odpowiadała Kamila Jakubowska-Szmyd (Milalook). O pyszny i miły dla oka słodki poczęstunek zadbali: La Cateria, Dietice i Sucre. Bariści z CoffeLab serwowali aromatyczną kawę.
Partnerzy wydazenia: Peka, Barlinek, Cosentino, Gala Collezione, Profim, Aqina, Knoll, Milliken, Acustio, Mini Auto Fus, Kneipp Polska, BoConcept, ZUGarden, Manufaktura Moira, Zamek Gniew, Ceramika Avant, Vzor, Ditta Zimmermann, On Lemon, Dietice, Kneipp, Aneta Klejnowska, Zamek Gniew, CoffeLab, La Cateria, Sucre.
Więcej na: http://okkdesign.pl/
Fot. Lidia Skuza/Materiały prasowe