Pyszne.pl zadbało o to, aby ich pracownicy czuli się dobrze w biurze. Na powierzchni ponad 3,5 tys. metrów powstała niecodzienna przestrzeń do pracy.
Unikalną, otwartą przestrzeń dopełniono wszechobecną zielenią, a strefy pracy i relaksu płynnie się ze sobą łączą. Znany portal Pyszne.pl jest serwisem do zamawiania jedzenia online z dostawą. Współpracuje on z ponad 13 000 lokalami gastronomicznymi w Polsce. W związku z dynamicznym rozwojem firmy stanęła ona przed wyzwaniem znalezienia nowej lokalizacji dla swego biura. W wyniku współpracy z firmą Walter Herz, zajmującą się strategicznym doradztwem w zakresie wynajmu biur, projektów inwestycyjnych oraz projektów handlowych podjęto decyzję o wyborze nowego lokalu.
– To, co skłoniło inwestora do konieczności zmiany lokalizacji biura, był po pierwsze brak możliwości powiększenia przestrzeni w ramach poprzedniego budynku, ale także rozbicie na piętra, które utrudniało kontakt pomiędzy pracownikami. Oczekiwaniem było stworzenie nowoczesnej, elastycznej przestrzeni dla pracowników, możliwość integracji wewnątrz organizacji, kluczowa była także lokalizacja: 10-15 min do dworca kolejowego. – zaznacza Kamila Królikowska, Senior Negotiator w Walter Herz. - Wyzwaniem było przygotowanie i przeprowadzenie całego procesu w budynku, który jeszcze nie istniał. – Jako Walter Herz byliśmy odpowiedzialni za research rynku i wybranie lokalizacji docelowej, która odpowiadać będzie wytycznym najemcy. Do naszych zadań należało także wynegocjowanie wartości finansowych, wynegocjowanie wyceny prac aranżacyjnych i jej zakresu, negocjacje umowy najmu – proces był bardzo kompleksowy. – dodaje.
Nowe biuro zyskało ponad 3,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Rozdzielono je na dwa piętra, które połączono zjeżdżalnią. Lokal znajduje się we Wrocławiu w nowoczesnym biurowcu MidPoint 71 realizacji Echo Investment. Stworzona przestrzeń wychodzi naprzeciw potrzebom pracowników, co jest zgodne z najnowszymi trendami w biznesie przy tworzeniu nowoczesnej przestrzeni do pracy.
Projektem biura zajęła się Warszawska pracownia architektoniczna Trzop Architekci. – Na 2 piętrach nowoczesnego wrocławskiego biurowca stworzyliśmy wnętrza skrojone na miarę potrzeb firmy Pyszne.pl. Wyjściem do projektowania był manual book Pyszne.pl z wytycznymi dotyczącymi kolorystyki i materiałów charakterystycznych dla brandu. Dominującym kolorem jest charakterystyczny pomarańcz w zestawieniu z bielą i czernią, jak i elementami zieleni w postaci paneli sufitowych z mchu podwieszonych w przestrzeni sufitowej. Nawiązaniem do specyfiki działalności firmy, a jednocześnie elementem spajającym oba pietra jest zjeżdżalnia jako symbol i nawiązanie do szybkich dostaw z punktu do punktu, a w tym wypadku pozwalająca pracownikom szybko przemieszczać się pomiędzy przestrzeniami w biurze. Swobodne stanowiska pracy zbudowane w przestrzeni w agailowym modelu pracy, łączy nowoczesna przestrzeń stref wspólnych do nieformalnych i formalnych spotkań. Znajdziemy tutaj również stół do ping ponga bilard, gry planszowe, szachy czy mini golf na tarasie, służące pracownikom w chwilach relaksu od obowiązków biurowych.
W aranżacji przestrzeni są także takie elementy nawiązujące do profilu spółki takie jak domek służący do nieformalnych spotkań, rowery, część mapy na ladzie recepcyjnej z wyznaczona trasą czy panele akustyczne w kształcie sztućców. To wszystko razem stanowi nowoczesne, zrównoważone i komfortowe miejsce do pracy, sprzyjające zdrowiu, dobrostanowi pracowników i integracji zespołów Pyszne.pl. – tłumaczy Katarzyna Chmurzyńska-Mazur Senior Architekt z biura TRZOP ARCHITEKCI.
Projekt biura opierał się na trendzie biophilic design. Zakłada on aranżację wnętrz w taki sposób, aby była korzystna dla zdrowia i wpływała na dobre samopoczucie pracowników. Cechą charakterystyczną jest umieszczenie roślinności we wnętrzu. Idąc tym tokiem myślenia, na suficie wrocławskiego biura zawieszono 230 paneli z naturalnego mchu. Umieszczono je również na ścianach. Ponadto przy każdym ze stanowisk znajdują się donice z kwiatami. Taki zabieg wpłynął również pozytywnie na poprawienie akustyki w biurze. Ręcznie formowane cegły oraz drewniane lamele podkreślają efekt naturalności. Intrygującym aspektem jest również oświetlenie, dające możliwość podążania za porą dnia. Można nim sterować w zależności od indywidualnych potrzeb.
Charakterystyczny pomarańcz w zestawieniu z delikatnymi brązami i zielenią tworzy efekt przytulności. Głównym założeniem inwestorów było stworzenie 350 komfortowych stanowisk pracy dla pracowników. – Udało nam się to osiągnąć dzięki wdrożeniu biurek z elektryczną regulacją wysokości. Oferuje to możliwość wyboru stojącego lub siedzącego sposobu pracy, dopasowania wysokość biurka do własnych potrzeb, a to wszystko z poziomu aplikacji w telefonie umożliwiającej zapamiętywanie już dokonanych ustawień. Komfort pracy, ale także redukcję hałasu znacznie poprawiło zastosowanie ścianek akustycznych, którymi „obudowaliśmy” stanowiska pracy. Jednocześnie dzięki zastosowanym materiałom, kolorystyce i wysokości ścianek całość nie przytłacza, a pracownicy nie mają wrażenie pracy w call center. Komfort pracy uzupełniają kabiny akustyczne zarówno jednoosobowe budki telefoniczne do krótkich rozmów telefonicznych, jak i czteroosobowe dające możliwość spotkania się w mniejszym gronie na krótkim spotkaniu. Kabiny ze względu na ilość i równomierne rozmieszczenia w całym biurze są łatwo dostępne, umożliwiają rozmowy telefoniczne, spotkania w komfortowych warunkach, jednocześnie nie przeszkadzając pracującym w skupieniu osobom w innych częściach biura. – wyjaśnia Andrzej Ambrozik Projekt Manager HOOF.
Współczesne podejście do biura to nie tylko miejsce pracy, ale i również przestrzeń przyjazna pracownikom. Jest to również sfera nieformalnych spotkań, gdzie pracownicy mogą przeprowadzać swobodne dyskusje, aby móc dzielić się pomysłami. W lokalu znajdziemy zatem specjalne wspólne strefy oraz strefy relaksu. Dzięki temu, mimo iż pracownicy mają możliwość pracy zdalnej, w wyniku postpandemicznej rzeczywistości, decydują się na pracę stacjonarną z biura. -Od samego początku angażowaliśmy pracowników w proces projektowania nowego biura. Konkurs na koncepcję aranżacji tarasów, ale także ankiety i wywiady pomogły nam zebrać opinie oraz najlepsze pomysły. Wierzę, że dzięki temu pracownicy pojawiają się w biurze chętniej – tłumaczy Rafał Rumianowski, Facility Manager w Pyszne.pl
Ponadto do biura należy również 650-metrowy taras. We współpracy pracowników oraz zaaranżowanego Hoof powstało wspólne dzieło. Z założenia miało to być miejsce, w którym pracownicy będą chętnie spędzać czas, również aktywnie. Zgodnie z tą myślą można na nim odpocząć i zrelaksować się na specjalnie przygotowanych miejscach i leżakach, ale i również pograć w plenerowe szachy czy mini golfa. Całość odbywa się przy widokach pięknej panoramy Wrocławia.
Projekt wnętrz: TRZOP ARCHITEKCI
Fot. Fotomohito, Hoof