Aranżacja przestrzeni biurowej stanowi nie lada wyzwanie. Należy zwrócić uwagę na wiele czynników takich jak funkcjonalność i jej wpływ na efektywność w pracy. Z drugiej strony istotna jest również kreacja wnętrza, budująca wizerunek marki. Zatem w jaki sposób pogodzić te oczekiwania podczas projektowania wnętrz publicznych? Między innymi ten temat był poruszany podczas spotkania, które miało miejsce 16 maja 2024 roku.
Do siedziby SARP w czwartkowe popołudnie przybyło prawie 200 osób, co świadczy o randze i prestiżu wydarzenia. Wśród nich znaleźli się znani architekci, przedstawiciele producentów i dystrybutorów mebli oraz wyposażenia wnętrz, a także dziennikarze branżowi. Część merytoryczna spotkania rozpoczęła prezentacja gości zza granicy. Pierwsze skrzypce należały do Sary Brondsema , category manager w Steelcase ds rozwoju nowych produktów i zarządzania Seating portfolio. Oprócz zaprezentowania nowości – fotela „Karman” opowiedziała o aktualnych trendach w rozwoju przestrzeni biurowych oraz rozwiązaniach produktowych, które wspierają dobre samopoczucie, zaangażowanie oraz produktywność pracowników. Prezentacja odbyła się w towarzystwie Ilincy Popescu, kierownik sprzedaży na Europę Środkową, która skupiła się na zaprezentowaniu zarządzania wydajnością oraz strategii sprzedażowych.
Kolejna przedstawiona prezentacja zatytułowana była „Sustainabilty Journey Interface” autorstwa Janneke Leenaars, kierownika regionalnego ds. zrównoważonego rozwoju. Podczas wystąpienia nacisk był położony na rolę biznesu w rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych.
Następnie, po wysłuchaniu wystąpień, na gości czekały przysmaki przygotowane przez Restaurację Kręgliccy. W strefie networkingowej odbył się konkurs, w którym do wygrania był fotel „Karman”, a wieczór zwieńczony został zabawą przy muzyce DJ’a.
Steelcase to jeden z wiodących producentów rozwiązań do przestrzeni biurowych. Już od samych początków marka angażuje się w zrównoważony rozwój i wdraża przyjazne dla środowiska rozwiązania w procesie projektowania i produkcji. Jako jedni z pierwszych w branży osiągnęli neutralność węglową w 2020 roku. Zrównoważony rozwój jest integralną częścią ich tożsamości korporacyjnej. Przyjęta polityka neutralności węglowej bezpośrednio przekłada się na procesy produkcyjne oraz sposoby, w jakie marka chce wpłynąć na firmy, aby dokonywały lepszych wyborów przy zakupie rozwiązań do nowych lokacji.
Marka znana jest ze swoich innowacyjnych rozwiązań. Fotel „Karman” jest nowością, która zdobywa uznanie za swoje innowacyjne podejście do ergonomii i designu oraz do zrównoważonego rozwoju. Zaprezentowany produkt jest doskonałym przykładem, jak nowoczesne technologie mogą wspierać ekologiczne wartości, redukując ślad węglowy i zwiększając możliwości recyklingu produktu. Unikalna konstrukcja składa się z minimalnej liczby elementów, która zapewnia łatwość serwisowania oraz niewielką wagę produktu.
Kolejnym puntem eventu była prezentacja firmy Interface. Misją marki jest osiągnięcie ujemnego śladu węglowego jako przedsiębiorstwa do 2040 roku, dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii przy produkcji płytek wykładzinowych, LVT oraz nora – podłoga kauczukowa. Marka dąży do udowodnienia, że imponujący design może iść w parze z technologią i nowoczesnym podejściem. Od końcówki lat 90. ubiegłego wieku ślad węglowy płytek wykładzinowych spadł globalnie o 82%. Udało się tego dokonać między innymi dzięki przejściu na odnawialne źródła energii oraz badanie surowców pochodzących z recyklingu bądź bazujących na materiałach biologicznych. Zaprezentowano także najnowszą kolekcję płytek wykładzinowych, które nawiązują do koncepcji japandi oraz tekstyliów azjatyckich.
Wydarzenie stanowiło doskonałą okazję do zapoznania się z najnowszymi trendami w designie biurowym. Było idealną przestrzenią do dyskusji o wpływie designu na dobrostan i produktywność w miejscu pracy. Obecni przedstawiciele firm zaprezentowali jak nowoczesne i zrównoważone podejście może iść w parze, dzięki przystosowaniu przestrzeni pracy, w taki sposób, aby było przyjazne ludziom i planecie.
Fot. Materiały prasowe Arcinteriors