Hoogwegt to największy, niezależny dostawca wyrobów mlecznych i składników, działający w ponad 130 krajach na świecie. Oferuje wysokiej jakości produkty oraz informacje rynkowe w czasie rzeczywistym, innowacyjne usługi logistyczne oraz rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem, zgodnie ze swoim mottem „We add vision & value”. Wartości te są dostrzegalne także w nowych wnętrzach warszawskiego oddziału firmy. Biura mieszczą się w budynku LIXA. Projekt przygotowała pracownia BIT CREATIVE, która doskonale uchwyciła w nim ducha i wartości marki, tworząc funkcjonalną i twórczą przestrzeń do pracy.
Biura marki Hoogwegt w Warszawie zajmują powierzchnię 767m2. Przestrzeń jest zaaranżowana bardzo spójnie i konsekwentnie. Założenia projektowe obejmowały stworzenie wnętrz, których design nawiązuje do charakteru i brandingu marki. Projektanci zaczerpnęli z firmowego brandbooka odcień granatu, wzory graficzne oraz literę H. Pomieszczenia o różnym przeznaczeniu tworzą wizualną całość.
- Program biura odpowiadający potrzebom Inwestora był jak zawsze dla nas priorytetem przy tworzeniu nowego układu oraz designu aranżacji. W tym przypadku zależało nam na zaprojektowaniu koncepcyjnie spójnej powierzchni, dlatego też ograniczyliśmy paletę użytych barw oraz materiałów. Pomieszczenia przenikają się między sobą, co odzwierciedla m.in. projekt sufitów, który oparty jest na kwadracie oraz wykończeniu materiałami w takim samym szarym kolorze – wyjaśnia arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.
Architekt podkreśla, ze projekt sufitów w tych wnętrzach jest szczególnie istotnym elementem. W strefie wejściowej oraz w jednej z sal spotkań zastosowano sufit akustyczny, wykonany przez firmę Nyquista na zamówienie. W projekcie wykorzystano elementy z materiału typu PET, z których stworzono kompozycję pudełek z wycięciami o zróżnicowanych kształtach: litery H nawiązującej do logotypu firmy, kwadratów i okręgów oraz półkoli. W części biurowej, strefach open space i innych salach konferencyjnych również pojawiają się indywidualne projekty sufitów marki Morrow Woods. Te są wykonane z siatki cięto-ciągnionej, malowanej na niebieski kolor oraz innych paneli PET. Oba warianty wysp sufitowych są wykończone laminowaną, obwodową listwą drewnopodobną Swiss Krono w odcieniu Dąb Pradawny. Ten sam laminat pojawia się też na ścianach i części zabudowy meblowej we wnętrzach. Wszystko efektownie podkreśla malowany na biało strop. Między wyspami sufitowymi poprzetykane są wiszące oprawy liniowe w podobnym rozmiarze.
- Innym ciekawym elementem jest foliowanie, które pojawia się na ścianach szklanych, w których ze względu na ograniczony budżet, szkło ryflowane zastąpiono wzorem drobnych pasków klejonych równolegle i prostopadle do posadzki – dodaje arch. Zuzanna Wojda.
Niezwykle istotnym elementem był funkcjonalny podział przestrzeni. Każda ze stref miała odpowiadać konkretnym wymaganiom inwestora. W projekcie biur Hoogwegt strefa wejściowa miała zawierać recepcję, poczekalnię dla gości i otwarty coffe point. Możemy dostrzec tu dużo drewna oraz łagodne odcienie szarości w postaci posadzki, akcentów na suficie i ladzie recepcyjnej. W kontraście do nich architekci zastosowali płytki, meble i dekoracyjne oprawy oświetleniowe w intensywnych odcieniach pomarańczy i granatu.
W części pracowniczej znalazł się obszerny open space i pomieszczenia biurowe. Jest tu jasno a wnętrza ociepla drewno z barwnymi akcentami w postaci siatki cięto-ciągnionej na suficie czy kolorowych frontów lockerów. Tutaj architekci postawili na różne wzory tapet w części open i w gabinetach. Całą aranżację dopełniają liczne rośliny zielone w postaci roślin, stojących samodzielnie lub na meblach.
Pracownicy i goście biura mają do dyspozycji łącznie 4 sale konferencyjne. Dzięki zastosowaniu praktycznych rozwiązań, 3 z nich mogą stać się jedną dużą salą, z przestrzenią do spotkań w dwudziestoosobowej grupie. Tutaj również nie mogło zabraknąć koloru niebieskiego, szarości i wzoru drewna. Na suficie architekci powtórzyli elementy z przestrzeni pracowniczej, stosując wyspy z paneli PET. Jedna z mniejszych salek na ścianie ma elementy wykonane z dibondu. To symbole zaczerpnięte z karty graficznej Inwestora, nawiązujące do branży mleczarskiej, w której działa firma.
W głównej Sali konferencyjnej są miejsca dla 10 osób. Wyróżnia ją ciekawe zastosowanie jaskrawego odcienia pomarańczowego – to sala dla gości, dlatego architekci zdecydowali się na wykorzystanie elementów sufitu ze strefy wejściowej: prostopadłościennych, powycinanych w różne kształty pudełek.
Następnie możemy przejść do pomieszczenia socjalnego z aneksem kuchennym. Aranżacja jest utrzymana w spójnym do całości projektu klimacie. - W kuchni utrzymaliśmy prostą posadzkę oraz otwarty sufit, gdzie jedynie strop pomalowany jest na biało. W zabudowie kuchennej uwagę przyciągają granatowe płytki o różnorodnym wybarwieniu i fronty ze szkła ryflowanego. Z kolei na dwóch przeciwległych ścianach charakterystycznym punktem są dekoracyjne kinkiety umieszczone w osiach okładziny drewnopodobnej. W ten sposób miejsce to staje się mniej formalnym, a jednak ciągle utrzymanym w tej samej tonacji stylistycznej, punktem spotkań pracowników – podsumowuje arch. Jakub Bubel.
Inwestor: Hoogwegt
Lokalizacja: Biurowiec Lixa, Rondo Daszyńskiego, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito