Obiekt Volvo Truck Center Wieszowa to ciekawy przykład architektury użytkowej, wynikającej z połączenia funkcji biurowych oraz serwisowych. To spójna, przemyślana całość, która powstała z myślą o różnych potrzebach – klientów, pracowników biurowych, serwisantów oraz dużych i ciężkich pojazdów. Kompleks miał zapewnić wysoki komfort pracy w eleganckich, ergonomicznych biurach i warsztatach. Inwestycja jest odpowiedzią na potrzeby marki Volvo. Obiekt wyznacza nowy standard w projektowaniu wielozadaniowych kompleksów użytkowych.
Volvo Truck Center Wieszowa jest najbardziej zaawansowanym technologicznie obiektem marki w Polsce. Powstał jako odpowiedź na potrzebę kompleksowej obsługi klientów, dlatego idei projektowej centrum przyświecała najwyższa jakość usług, praktyczność i troska o środowisko. Te wartości od początku tworzą filozofię Volvo. – Chcieliśmy stworzyć przestrzeń, która odzwierciedla DNA naszej marki. Połączenie nowoczesności, precyzji i troski o człowieka. Zależało nam, by nowy obiekt stał się nie tylko miejscem pracy, ale też wizytówką firmy i przestrzenią obsługi klientów – podkreśla Monika Ślęzak General Services & Wellbeing Manager, przedstawicielka Volvo Trucks.
Projekt wnętrz przygotowała Izabela Sylwia Nowak. Architektka współpracowała z pracownią Architekt.Lemański, odpowiedzialną za bryłę budynków oraz Inwestorem. – Projektując dla Volvo Trucks, zawsze kieruję się jakością, funkcjonalnością i tworzeniem przyjaznej przestrzeni – zarówno dla klientów, jak i użytkowników obiektu – mówi arch. Izabela Sylwia Nowak.
Marka Volvo Trucks kładzie nacisk na zaufanie i najwyższy szacunek dla ludzi – zarówno klientów, jak i pracowników. Te same wartości stały się punktem odniesienia przy projektowaniu wnętrz. Zastosowano tu wysokiej jakości, zrównoważone materiały, które odzwierciedlają dbałość o środowisko i komunikują profesjonalizm marki. – Chcieliśmy stworzyć nowoczesną, przyjazną i ergonomiczną przestrzeń, w której każdy element wspiera codzienną pracę. Nie chodziło o abstrakcyjne idee, lecz o funkcjonalne, dobrze przemyślane rozwiązania – mówi przedstawicielka Volvo Trucks. Nowe przestrzenie biurowe mają wspierać codzienną pracę zatrudnionych w nich osób. To także wizualna reprezentacja kultury organizacyjnej Volvo. Istotne znaczenie miała jakość użytych w realizacji materiałów, dopracowane wzornictwo i komfort mebli i wyposażenia wnętrz. O wszystko zadbali zaufani dostawcy. W projekcie wykorzystano produkty oferowane przez Arc-Interiors i R19, w tym meble Narbutas, które realizują ideę ergonomicznej, przyjaznej przestrzeni biurowej.– Zależało nam, aby przestrzeń była nowoczesna, ale też praktyczna i ekonomiczna. Komfort pracowników był priorytetem – podkreśla architekt.
Meble od Arc-Interiors i R19 to doskonałe połączenie elegancji, komfortu i prostoty, które koresponduje z filozofią i estetyką skandynawskiej marki Volvo. W budynkach zastosowano wykładziny Interface, które w praktyce realizują ideę zrównoważonego budownictwa. Wyróżnia je trwałość, uniwersalne wzornictwo oraz świadomy, odpowiedzialny producent, który również stawia na zrównoważony rozwój firmy. Proponowane przez marki rozwiązania są zbieżne z wartościami reprezentowanymi przez Grupę Volvo. – Całość projektu odzwierciedla filozofię marki – zrównoważone budownictwo, troskę o środowisko i człowieka oraz wysoką jakość wykonania – podkreśla Izabela Sylwia Nowak.
Wnętrza miały podkreślać otwartość i przyjazną kulturę marki Volvo. Mają wyraźny układ funkcjonalny i intuicyjnie poprowadzoną komunikację, dzięki czemu łatwo poruszać się po budynku. Plan poszczególnych stref wspiera współpracę między zespołami i zapewnia efektywną pracę w części biurowej, serwisowej oraz przede wszystkim w strefie obsługi klienta. Interesanci z pewnością będą się tu czuli swobodnie. – Zależało nam, żeby ta przestrzeń od wejścia nie onieśmielała. Chcieliśmy, by każdy czuł się tu jak w domu – dodaje Monika Ślęzak.
Kompleks centrum serwisowego Volvo Trucks jest miejscem, gdzie spotykają i współpracują ze sobą ludzie o różnych specjalizacjach, oraz kilka funkcji na jednej powierzchni. W tym samym obiekcie pracują inżynierowie, technologowie, doradcy oraz managerowie, przedstawiciele handlowi oraz serwisanci. – To przestrzeń, w której spotykają się różne światy. Kierowca, który przyjechał na serwis, ma swoje miejsce, a obok pojawia się właściciel firmy transportowej czy pracownicy biurowi – wszyscy korzystają ze wspólnych stref spotkań. Dla każdego przewidziano odpowiednio wyposażoną przestrzeń – mówi architekt. Taka organizacja podkreśla równość i inkluzywność, czyli wartości będące ważną częścią kultury Volvo od początku powstania marki. – Wszyscy czujemy się ważni i równi, niezależnie od stanowiska. Każdemu jest dobrze i bezpiecznie – dodaje.
Jednym z najciekawszych pomieszczeń w całym centrum jest sala wydań samochodów, czyli showroom. To wielofunkcyjna przestrzeń o powierzchni 60 m2, którą definiuje mural o imponującej wysokości aż 9 m. – Ten mural opowiada historię marki Volvo Trucks. Jej tradycję, wartości i wizję przyszłości. To symbol „toczenia się” i nieustającej podróży. Podróży w czasie, doświadczeniach, technologicznej zmianie, osiągnięciach i sukcesach – mówi arch. Izabela Sylwia Nowak. Integracja części technicznej wnętrza z jej reprezentacyjnym charakterem wymagała zachowania spójnego, estetycznego wyrazu. – To zawsze duże wyzwanie, by strefy serwisowe i biurowe harmonijnie współgrały. Ale Pani Izabeli udało się doskonale połączyć te dwa światy – podkreśla przedstawicielka Volvo Trucks.
Biura to wizualna reprezentacja integralnych wartości marki Volvo: jakość i profesjonalizm, zaufanie oraz prestiż. Tutaj komfort, funkcjonalność i styl idą w parze z innowacyjnymi rozwiązaniami i technologiczną precyzją. Przestrzenie biurowe miały wzbudzać w pracownikach i klientach poczucie bezpieczeństwa i przynależności do wspólnoty w duchu premium. W takich przestrzeniach urządzonych z poszanowaniem człowieka i środowiska widać doskonale wartości, z jakimi utożsamiana jest marka Volvo Trucks. - Gdy zaglądam do TC Wieszowa czuję ogromną dumę i wdzięczność. Powodów jest wiele, ale te najważniejsze to fakt, że nareszcie, po wielu latach, mamy na Śląsku obiekt na miarę standardów naszej marki. Obiekt, w którym nasi klienci od pierwszego momentu czują, że jest stworzony z myślą o każdym szczególe ich obsługi. Bezpieczny wjazd, przestrzeń do manewrowania pojazdami ciężarowymi, przestrzenna, ciepła i otwarta na klienta recepcja serwisu oraz zapach wyjątkowej kawy. Patrzę na uśmiechnięte twarze moich współpracowników i widzę na nich dumę, bo pracują w nowym, wyjątkowym obiekcie, w którym każdy ma swoje ergonomiczne stanowisko pracy, gdzie kolory ziemi symbolizują harmonię i szacunek, gdzie każdy czuje się jak w domu, a nasz błękitny duch („blue spirit”) jest wszechobecny. Ta inwestycja to wyraz naszej długofalowej strategii rozwoju – łączenia innowacyjności z odpowiedzialnością. Volvo Truck Center Wieszowa pokazuje, jak technologia, design i wartości marki mogą współgrać, tworząc przestrzeń, wspierającą rozwój biznesu i budującą wyjątkowe relacje - podsumowuje Małgorzata Kulis – VP, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska.
DANE REALIZACJI
Architekt: mgr inż. arch. Izabela Sylwia Nowak / ARCHITEKT.LEMANSKI
Powierzchnia: część biurowa 750 m2, cały budynek 3000 m2
Realizacja: 2025
Lokalizacja: Wieszowa
Zdjęcia: Mariusz Zając





