G City Promenada od lat stanowi wyznacznik trendów wśród znajdujących się w stolicy centrów handlowych. Miejsce to stawia na technologię, kulturę oraz nowoczesne rozwiązania, wychodząc tym samym naprzeciw potrzebom klientów. Udowadnia, że jest czymś więcej niż standardowym centrum handlowym. Jest to bowiem przestrzeń, w której zakupy łączą się ze sztuką, a codzienność zyskuje inny wymiar.
Warszawska Promenada to jedno z pierwszych, nowoczesnych centrów handlowych ze świetną ofertą marek modowych wśród najemców. Właśnie ten element stał się podstawą inspiracji dla zespołu architektów tworzących projekt. Budynek wyróżnia się nowoczesną formą zdominowaną przez proste linie, geometryczne kształty oraz duże przeszklenia, wprowadzające do środka naturalne światło. Ostatnie z wymienionych przywodzą na myśl ekskluzywne, okazałe domy towarowe budowane w Europie Zachodniej w XIX wieku. Postawiono zatem na materiały nadające lekkości i transparentności takie jak szkło, stal czy beton.
Znajdujące się wewnątrz naturalne faktury w zestawieniu z industrialnymi akcentami sprawiają, że budynek doskonale wpisuje się w estetykę współczesnej metropolii, tym samym stanowiąc przyjazne tło dla sztuki i designu. Zdjęcia Małachowskiego, znanego z unikatowego podejścia do geometrii i perspektywy, podkreślają modernistyczną architekturę centrum, wydobywając jej rytm, proporcje i grę światła. Dzięki temu Promenada staje się nie tylko przestrzenią handlową, lecz także galerią dostępną dla każdego, kto odwiedza ją na co dzień. Współpraca z fotografem nie jest jednak pierwszą inicjatywą łączącą Promenadę ze światem sztuki. Niedawno miała miejsce realizacja projektu „Galeria w Galerii”, w ramach którego wybrane dzieła sztuki zostały zaprezentowane na cyfrowych ekranach znajdujących się w budynku. Celem tej inicjatywy było przybliżenie piękna sztuki dla szerszego grona odbiorców oraz zachęcenie rodaków do wizyt w galeriach sztuki i muzeach. Bowiem inspirację dla projektu stanowiły wyniki wskazujące na fakt, iż galerie handlowe są częściej odwiedzane regularnie w znacznie większym stopniu niż instytucje kultury. Warto wspomnieć również o tym, że w 2024 roku centrum stało się Domem dla Promenada Digital Art Space, będącym innowacyjną przestrzenią dla immersyjnych doświadczeń wizualnych, która została stworzona dzięki unikalnemu ekranowi LED 3D na ścianie i suficie centrum.
W związku z nieustannie zmieniającymi się oczekiwaniami klientów również Promenada stale ewoluuje. W najbliższym czasie będzie miała miejsce przebudowa, w ramach której powstanie przestrzeń dla nowych sklepów. Dla osób mieszkających na Pradze, Gocławiu i Saskiej Kępie, Promenada stanowi naturalny wybór. To właśnie tutaj kierują się na zakupy, spotykają się ze znajomymi, korzystając z oferty gastronomicznej czy uczestnicząc w wydarzeniach kulturalnych. Promenada jest zatem nie tylko centrum handlowym, ale i również istotnym elementem społecznej i kulturalnej prawobrzeżnej Warszawy.
G City Promenada bez wątpienia wyróżnia się na tle innych centrów handlowych przede wszystkim technologiczną odwagą. Znajdujące się udogodnienia wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami tworzą doskonałą przestrzeń nie tylko do prezentowania sztuki, ale i do realizacji niestandardowych kampanii reklamowych. Rozwiązania te od lat zapewniają markom najwyższą jakość komunikacji z klientami.
Współpraca z Aleksandrem Małachowskim jest kolejnym krokiem w budowaniu wizerunku budynku jako miejsca wychodzącego poza ramy klasycznego centrum handlowego. To przestrzeń, w której zakupy przeplatają się z inspiracją, a codzienność z kulturą.
Fot. Aleksander Małachowski