Siedziba światowego lidera w branży HR – Page Group - mieści się w warszawskim budynku biurowca Varso Tower. 1137-metrowa przestrzeń na 10-tym piętrze została zaprojektowana przez pracownię BIT CREATIVE.
W centrum Warszawy, przy ul. Chmielnej z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki. Na 10-tym piętrze mieści się polska siedziba międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Page Group, obejmującej marki Michael Page oraz Page Executive. Prestiżowa lokalizacja oraz wybór pracowni projektowej, której powierzono projekt nie był przypadkiem. Biuro BIT CREATIVE znane jest z niesztampowych realizacji wielkopowierzchniowych biur: koncernu Coca-Cola HBC, czy biura Mattel. Zgodnie z profilem działalności firmy priorytetem stał się oczywiście człowiek - pracownik, partner biznesowy czy kandydat. Kolorystyka biura została utrzymana we flagowych odcieniach firmy.
- Głównym założeniem przy tworzeniu koncepcji układu funkcjonalnego biura było dla nas wydzielenie dwóch niezależnych od siebie powierzchni - części konferencyjnej oraz części pracowniczej. Punktem łączącym obydwie te przestrzenie stała się strefa wejścia z recepcją oraz sąsiednim, otwartym coffee pointem – opowiada arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.
Podczas prac nad projektem, inwestorowi zależało na odpowiednim rozplanowaniu obszernej strefy open space. Ze względu na sporą liczbę stanowisk, ważnym elementem projektu stało się zapewnienie wysokiego komfortu pracy zarówno ze strony akustycznej, jak i wizualnej. Pomimo podziału, całość aranżacji łączy ta sama estetyka oraz kolorystyka materiałów wykończeniowych. Mimo stonowanej i chłodnej w odcieniach palety kolorystycznej, wnętrze jest przytulne. Przełamanie zimnych barw drewnem oraz żywą zielenią nadaje aranżacji klimat ciepłego, domowego wnętrza.
- Ze względu na użytą w tym projekcie kolorystkę, klasyczny czarny kolor profili ścian szklanych zastąpiliśmy kolorem białym. Całość jednak nie pozostaje monotonna - powtarzający się w różnych elementach kolor niebieski i granatowy, będący częścią identyfikacji wizualnej Page Group, urozmaica wykończenia ścian, staje się mocnym akcentem jako tapicerowany element mebli ruchomych oraz zabudów meblowych czy też pojawia się jako tło dla numeracji szafek pracowniczych – mówi architekt Jakub Bubel.
Wnętrza biura korespondują z wizerunkiem firmy, na ścianach pojawiają się dedykowane grafiki. Linearne, syntetyczne postacie to jeden z motywów brandingu Inwestora, podkreślający inkluzyjność firmy i prowadzonych na rynku działań.
Po przekroczeniu progu siedziby Page Group, uwagę przyciąga lada recepcyjna, która jest zapowiedzią kolorystyki całości biura. Otwarty sufit oraz jasne ściany to mało krzykliwe tło dla najistotniejszych elementów w tym pomieszczeniu. Obok recepcji znajdziemy również poczekalnię dla gości oraz na początku niewidoczny, jednak otwarty coffee point.
Ze względu na mniejszy gabaryt pomieszczeń, również design kameralnych sal spotkań jest prosty i stonowany. Regularny, biały sufit wyspowy Ecophon Solo, ściany malowane na jasne kolory oraz dekoracje w kolorze naturalnego drewna czy mocniejsze akcenty w odcieniach granatu zaczerpnięte bezpośrednio z brandbooka Inwestora budują tu klimat sprzyjający owocnym rozmowom. Od tej koncepcji z założenia nieco odbiega duża sala konferencyjna. Ze względu na to, że przeznaczona jest na większe spotkania, różni się od innych pomieszczeń o analogicznej funkcji.
- W tym pomieszczeniu zaprojektowaliśmy dekoracyjny sufit Nyquista Ecobaffle, pozostający jednak w gamie kolorystycznej pozostałej części powierzchni. Na ścianach znajdziemy więcej ciepłej struktury drewna, a fotele konferencyjne zostały zróżnicowane kolorystycznie – zauważa arch. Agata Krykwińska.
Część przeznaczona dla pracowników została podzielona dekoracyjnymi przepierzeniami: laminowanymi szczeblami, szafkami z donicami. Nad stanowiskami pracy zaprojektowano sufit wyspowy Ecophon Solo, w komunikacji, tak jak w pozostałych częściach wspólnych, sufit otwarty. Dodatkowo, dla podniesienia komfortu pracy, na open space zlokalizowanych jest kilka budek akustycznych do prowadzenia rozmów czy krótkich spotkań.
W tej części biura znalazła się także strefa chilloutu oraz pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Ta pierwsza, będąc miejscem wypoczynku dla pracowników wyposażona w różne meble miękkie: pufy, fotele oraz kanapy. Pozostaje ona spójna kolorystycznie z całością powierzchni, przełamana została jednak odcieniami koloru niebieskiego.
- W projekcie aranżacji część powierzchni przeznaczyliśmy na duże pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Tę przestrzeń charakteryzuje możliwość rearanżacji w zależności od potrzeb - kwadratowe stoliki mogą zostać połączone w jeden duży stół lub też stać pojedynczo. Dla nadania pomieszczeniu relaksacyjnego charakteru kawiarni wzdłuż ściany znajdziemy miękką kanapę, a nad stolikami nisko zawieszone oprawy dekoracyjne o ciepłej barwie światła. Dekoracyjnym akcentem są również płytki ścienne o dość nietypowym kształcie i nieco zróżnicowanym wybarwieniu szkliwa. Całość uzupełnia duża ilość laminatu w odcieniu dębowym. Wszystko to w zgodzie z przyjętą koncepcją aranżacji całej powierzchni biurowej, a przede wszystkim brandbooku marki, który w obrazowy sposób ukazuje rolę człowieka w jej misji i filozofii – podsumowuje architekt arch. Zuzanna Wojda.
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito