W jednej z podwarszawskich miejscowości znajduje się siedziba firmy kosmetycznej. Jej nowoczesna aranżacja doskonale prezentuje się na tle tradycji modernizmu – zarówno przed-, jak i powojennego. Prostota form wzbogacona została paletą barw oraz gamą ekskluzywnych fornirów, kamieni i skór. Projektem aranżacji skomponował Piotr Łucyan z pracowni Art’Up Interiors.
Piotr Łucyan słynie z imponujących aranżacji wnętrz mieszkalnych ulokowanych w starych kamienicach i willach. Posiadając głęboką wiedzę z zakresu historii sztuki, przywraca on zabytkowym przestrzeniom blask oraz wprowadza w nie nowego ducha. Projektant zajmuje się również wnętrzami użyteczności publicznej takimi jak sklepy, salony czy biura firm.
Jedną z jego prac jest projekt siedziby Estetycznej Grupy. Właśnie w tym miejscu powstają ekskluzywne kosmetyki znanych na świecie marek. Aranżacja zainspirowana została światem pięknych ludzi z lato 60. poprzedniego wieku na Zachodzie, który zaprezentowany został m.in. przez pryzmat serialu „Mad Men”.
Przytulny hol pokryty otulony został boazerią pokrytą fornirem z wędzonego dębu. Zaprezentowane okładziny ścienne prezentują efekt niewymuszonej elegancji i przytulności. Echa przedwojennego modernizmu są wyraźnie wyczuwalne w geometrycznych, ale obłych formach lasy recepcyjnej. Należy również wspomnieć o tym, że mebel ten jest celowo niski, ani nie tworzył bariery, lecz zapraszał gości do kontaktu z recepcjonistami. Myśli odwiedzających kierowane są również ku latom 30. XX wieku dzięki sztukatorskim zdobieniom słupów.
W lobby jednak zdecydowanie dominują akcenty wzornictwa utrzymane w duchu lat 60. i 70. XX wieku. W strefie dumnie prezentują się elementy vintage takie jak lekkie w formie zegary „Star” projektu George’a Nelsona z 1955 roku, wywarzane do dziś przez markę Vitra. Doskonale korespondują z nimi zupełnie współczesne dzieła wzornictwa, od kontrastowego zygzaka białych schodów po miękkie w formach jasne fotele. Do tego dobrane zostały masywne, czarne siedziska ustawione w sąsiedztwie ogrodu wertykalnego.
Do pomieszczeń zarządu możemy dostać się, podążając pasem dębowej boazerii. Z niewielkiego jolu można udać się do sekretariatu, gdzie stanęły nowoczesne biurka o zwartej bryle z zaokrąglonymi narożnikami. Zaciszną atmosferę wykreowano między innymi za pomocą dębowej jodełki na podłodze oraz miękkiej tkaniny znajdującej się na ścianach. Wszystko to stanowi swoistą zapowiedź najważniejszego pomieszczenia na piętrze, jakim jest gabinet prezesa. To wnętrze ma jednak charakter bardzo osobisty. – Zgodnie z życzeniem inwestora naszym zadaniem było tu stworzenie spójnej kompozycji z jego ulubionych wątków wzorniczych – mówi Piotr Łucyan. Pracownia Art’Up Interiors tworzyła aranżacje wielu wcześniejszych i obecnych biur, mieszkań oraz domów przedsiębiorcy. Teraz wskazane przez niego motywy zyskały nową odsłonę. – Staraliśmy się harmonijnie połączyć liczne inspiracje oraz pogodzić je z wymogami funkcjonalnymi i reprezentacyjnymi gabinetu – podkreśla projektant. Najważniejszymi meblami w istocie są arcydzieła rzemiosła i wzornictwa. Do kluczowych roli bez wątpienia należą pokryte miękką skórą sofy oraz luksusowy barek wykończony zamszem. Należy wspomnieć również o designerskim stole konferencyjnym hiszpańskiej marki. Gospodarz bez wątpienia jest człowiekiem wrażliwym na wytworne akcenty. Naprzeciw wysokim wymaganiom inwestora w zakresie jakości obrazu i dźwięku wychodzi sprawdzony sprzęt. Prezentuje on bowiem, nie tylko imponujący wygląd, ale przede wszystkim fenomenalne brzmienie. W eleganckiej obudowie mieści zaawansowane rozwiązania dźwiękowe, jakie do niedawna musiały być rozproszone w pomieszczeniu. Wyrafinowanie brzmienie idzie więc w parze z wyjątkowo efektownym wzornictwem – opisuje Piotr Łucyan. Znakomita jakość dźwięku wybrzmiewa z eleganckiego, złotego stożka. Ten piękny rzeźbiarski obiekt stanął na owalnej komodzie w pobliżu biurka, pod barwnymi grafikami.
W strefie biurowej przeznaczonej dla pracowników znajdziemy, się podążając korytarzem o szklanych ścianach. Na uwagę bez wątpienia zasługuje geometryczny język projektowy, z wyrazistymi, graficznymi podziałami. Aranżację wzbogacono minimalistycznymi meblami oraz starannie dobranymi fotografiami, rzeźbami i grafikami. Ciepłą atmosferę podkreślono tu również za pomocą żywych roślin. Tę część biura odróżniono przy użyciu jaśniejszej gamy barw, która w założeniu jest bardziej przyjazna i sprzyjająca koncentracji. Do tego dobrano miękką podłogą ze wzorem plecionki oraz podwieszany sufit.
Obok przestronnych open space’ów w tej części budynku wyodrębniono także sale konferencyjne. W najważniejszej z nich znajdziemy ekspozycję produktów marki. Widnieją tu bowiem mocne światło wydobywające się z wyrafinowanych kolorów opakowań oraz samych kosmetyków. Stanowi to doskonale prezentującą się ozdobę przestrzeni, co razem generuje imponującą całość.
Projekt wnętrza: Art’Up Interiors
Zespół projektowy: Piotr Łucyan
Stylizacja sesji zdjęciowej: Piotr Łucyan
Autor zdjęć: Ład Studio