Włoski producent wielkoformatowych grafik i tapet Glamora znany jest z wysokiej jakości produktów i nietuzinkowego wzornictwa. W nowej, zaskakującej kolekcji Creative Wallcoverings Collection XI spotkamy wiele inspiracji estetyką retro Seria jest dostępna w sieci salonów Dekorian Home.
W ostatnich kolekcjach Glamory mogliśmy dostrzec wpływy orientu – subtelną, i egzotyczną naturę, delikatną grę światła i cienia oraz iluzorycznych przezroczystości. Najnowsze propozycje włoskiej marki mogą więc wywołać nie lada zaskoczenie. Glamora zabiera nas w sentymentalna podróż do przeszłości. Kolekcja Creative Wallcoverings sięga po motywy retro i estetykę lat 60. i 70. XX wieku. Natchnieniem do stworzenia wzorów wyjątkowych tapet stały się prace artystki i rzeźbiarki Janet Echelman i projektanta Michaela Fisha.
Neonowe kolory i gradienty to charakterystyczne elementy prac Janet Echelman. W swojej twórczości amerykańska Artystka wykorzystuje żywioły – wiatr, wodę i światło. Wielkoformatowe abstrakcyjne i iluzoryczne kompozycje często prezentuje w publicznych przestrzeniach miast, tworząc piękną grę kolorów i świateł na tle fasad budynków. Do tworzenia swoich rzeźb artystka wykorzystuje niespotykane materiały, takie, jak cząsteczki wody oraz włókna konstrukcyjne o 15 razy większej odporności niż stal. Inspiracje jej wielkomiejskimi instalacjami możemy dostrzec na tapetach Lucid Dream, Luce oraz Echoes. Odcienie grafik ściennych z nowej serii Creative Wallcoverings czerpią z neonowych odcieni amarantu, magenty i różu.
Projektant mody Michael Fish zainspirował kreatorów włoskiej marki Glamora do stworzenia wzorów opartych na estetyce lat 60. – ulicznej modzie retro i porywających dźwiękach swingu tańczonego w modnych, londyńskich dzielnicach. Mr. Fish był pionierem zmian w modzie męskiej, określanej nazwą Peacock Revolution. Projektant pracował nad wizerunkiem scenicznym Davida Bowie oraz Micka Jaggera. Rewolucja obyczajowa i estetyczna na zawsze zmieniła bieg historii XX wieku. Echa twórczości Michalea Fishera pobrzmiewają na tapetach Manifesto, Tropicalia, Cocoon. Motywy retro z pewnością spodobają się miłośnikom niezwykłego klimatu lat 60.
Nowa kolekcja oferuje również propozycje dla miłośników charakterystycznego stylu marki –inspiracje naturą i poszukiwanie bliskości z przyrodą we wnętrzach. Grafiki z pąkami, liśćmi, motywami traw i gałązek również pojawiają się w nowych wzorach Glamory. Projektanci marki zabiorą nas w inspirujące, dalekie podróże. Creative Wallcoverings Collection XI czerpie z londyńskiego stylu lat 60., świetlnych instalacji amerykańskiej artystki, motywów dalekowschodnich (Incanto) i azjatyckich, afrykańskich z nutą geometrii (Enigma), a także estetyki wiktoriańskiej i charakterystycznych dla tej epoki tkanin użytkowych (Charming Lady). Miłośników wzorów romantycznych z pewnością zachwycą secesyjne motywy Lovers i pejzaże Novel.
Grafiki wielkoformatowe Glamora są drukowane na winylowych powłokach. Najwyższej jakości materiał przypomina realistyczną fakturę tkaniny. Wielkoformatowe grafiki ścienne mają zmywalne powierzchnie, są odporne na zabrudzenia oraz bardzo łatwe w codziennej pielęgnacji. Włókna winylowe są antybakteryjne i trudnopalne.
Marka Glamora oferuje również materiały podwyższonych parametrach akustycznych oraz wilgocioodpornych, do stosowania w łazienkach. Wielkoformatowe grafiki ścienne Glamora są dostępne w ofercie wyłącznego dystrybutora maki w Polsce – salonach Dekorian Home.
Fot. materiały Prasowe Dekorian Home