Budynek powstał z potrzeby na dogodne lokum dla studentów. Z biegiem czasu miejsce to ewoluowało jednak w połączenie bazy noclegowej z centrum wydarzeń.
Realizacja powstała z inicjatywy spółki Silver Rock, która została założona w odpowiedzi na potrzeby społeczeństwa. Znana jest z tego, że od lat tworzy innowacyjne projekty w sektorze nieruchomości komercyjnych. Nie brak w nich połączenia estetyki i funkcjonalności. Taki również jest akademik Collegia. W jego murach oprócz pokoi dla studentów znajdują się również przestrzenie rekreacyjne, siłownia oraz foodcourt o powierzchni 950 m2. Obiekt prezentuje tym samym wynik nieszablonowego myślenia wykraczającego poza realizację standardowego akademika. W czasie wakacji część pokoi zamieniana jest na hotel dla gości. Ponadto w styczniu rozpoczęto działalność eventową. Zapoczątkowana została występem stand-uperów. Frekwencja przerosła oczekiwania organizatorów ukazując, iż decyzja ta była strzałem w dziesiątkę.
Elementem, który wyróżnia akademik, jest bogata oferta gastronomiczna. W jego mury wprowadzono foodcourt, który idealnie sprawdza się na co dzień, jak i podczas organizowanych eventów. W ofercie posiada on wyborną kuchnię włoską oraz polską.
Budując obiekt od początku postawiliśmy na wysoką jakość i myśleliśmy o stworzeniu wyjątkowego miejsca spotkań dla trójmiejskiej społeczności studenckiej – mówi Karol Wojtas, członek zarządu Silver Rock - Prace nad projektem powierzyliśmy doświadczonej pracowni architektonicznej, która zbliżyła wnętrza obiektu i pokoi do komfortowo wyposażonego hotelu o standardzie 3***. Dodatkowo wprowadziliśmy udogodnienia w postaci profesjonalnie wyposażonego fitnessu, playroomów z konsolami do gier, stołami do ping ponga i innych aktywności oraz pokoje do nauki i równie profesjonalnie wyposażony pokój prób dla umuzykalnionych studentów. O trafności obranego przez nas kierunku najlepiej świadczą doskonałe wyniki obłożenia obiektu, który na pół roku przed początkiem każdego semestru ma wynajęte wszystkie pokoje.
Występy standuperów stały się hitem. Niedawno odbył się „Wieczór Prawdziwych Historii”, w którym wzięła udział ponad 100 - osoba publiczność. Wydarzenia tego typu zdobywają coraz większą popularność, zatem uznano, iż jednorazowy pokaz umiejętności trójmiejskich artystów przekształci się w cykliczne wydarzenie. Nie brakło również nowości w ofercie gastronomicznej Festorii. Staramy się regularnie rozbudowywać naszą ofertę gastronomiczną – mówi Kamil Semik, manager obiektu. - Otwierając w minionym roku foodcourt postawiliśmy na oryginalne włoskie składniki, zdrowe żywienie i wysoką jakość oferty. Niedawno w naszym tygodniowym kalendarzu pojawił się Pasta & Pizza Day, podczas którego można skorzystać z rabatów na dania kuchni włoskiej. W ostatnim okresie rozszerzyliśmy również nasze menu lunchowe. Obecnie wprowadziliśmy do obiektu pierwsze eventy, a frekwencja w czasie pierwszych wydarzeń znacznie przerosła nasze oczekiwania, zatem będziemy kontynuować rozwój w tym kierunku i już na wiosnę tego roku przygotowujemy również zewnętrzną strefę chill out na dachu łącznika obu skrzydeł naszego akademika.
Fot. Dariusz Kula