Renomowana międzynarodowa firma z siedzibą w Liechtensteinie otworzyła nowe biuro w stolicy. Jego wystrój odzwierciedla wartości firmy, takie jak praca zespołowa, zaangażowanie i zrównoważony rozwój. Projektem zajęła się ceniona pracownia AKA Studio.
Firma zajmuje się zaawansowanymi rozwiązaniami dla budownictwa komercyjnego. Nowe biuro ulokowane zostało w budynku Royal Wilanów. - Wytyczne, które otrzymaliśmy, były jasne. Zarządowi zależało, aby nowa przestrzeń nie była zbyt techniczna ani bezpośrednio kojarzona z branżą budowlaną. Naszym zadaniem było stworzenie aranżacji, która byłaby przyjazna i przyjemna dla pracowników, sprzyjająca pracy zespołowej i czerpaniu przyjemności z przebywania razem. Celem było stworzenie inkluzywnego miejsca pracy, a kluczem do jego osiągnięcia – otwarty, ale też strefowy charakter przestrzeni– komentuje arch. Karolina Kowalik.
Biuro zostało zaprojektowane w formie otwartej przestrzeni, którą symbolicznie podzielono na dwie równoległe części. Sufit w otwartej części został pomalowany w odcieniu antracytowym. Dla zaakcentowania części wspólnej strefę kawiarni i recepcji, wprowadzono inne materiały na sufitach i podłogach. W projekcie biura Hilti postawiliśmy na naturalne kolory w odcieniach zieleni oraz granatu, które mają za zadanie zbudować wewnętrzny spokój. W czasach, w których dobre samopoczucie ma kluczowe znaczenie, kolory te dają wrażenie przebywania bliżej natury. Dodatkowo wprowadziliśmy dużo elementów drewnianych, świetnie ocieplających wnętrza biurowe– dodaje arch. Karolina Kowalik.
Lada recepcyjna przypominająca betonowy monolit stanowi najbardziej charakterystyczny element strefy wejściowej. Do jej prostego, architektonicznego kształtu dobrano dekoracyjną lampę, która nadaje strefie wizualnej lekkości. Za recepcją ulokowano strefę kawiarni, sprzyjającą integracji pracowników. - Inwestorowi zależało, aby ta strefa nie kojarzyła się z typowymi częściami biurowymi, a bardziej przypominała lobby hotelowe. Uwagę zwracają odważne rozwiązania i użycie mocnych kolorów w tapicerkach mebli, które dodają energii do spotkań. Warto zaznaczyć, że zgodnie z zasadą reuse, aż 90% lameli sufitowych udało się odzyskać z poprzedniego biura. Wykorzystano je w różnych strefach jako ażurowe przepierzenia i sufity dekoracyjne – mówi arch. Agata Łapuchowska. W aranżacji istotną rolę odgrywają tkaniny. Widoczne są w formie kolorowych tapicerek foteli i sof oraz w postaci drapowanych kotar wyznaczających granice kawiarni. Z kolei kuchnia połączona z jadalnią stanowi zamknięte pomieszczenie, umożliwiające całkowite odcięcie się od pracy na czas posiłku.
W biurze znajdują się wspólne przestrzenie do pracy, które przedzielono miejscami na szybkie spotkania. Widoczne są w postaci siedziska w kształcie okręgu, zaprojektowane z myślą o pracownikach marketingu. Jednocześnie stanowią kontrapunkt dla spokojnych szarości dzięki tapicerowaniem na żółto z dobranym kolorystycznie dywanem i stolikiem. Dla zapewniania całkowitej prywatności akustycznej, w przestrzeni biurowej umieszczono również salki spotkań wzdłuż przestrzeni do pracy. Ponadto wyodrębniono większe sale szkoleniowe dla dużych grup z szerokokątnymi monitorami i odpowiednio rozmieszczonymi kamerami internetowymi. Całość biura wyposażono w sterowanie oświetleniem, inteligentne systemy rezerwacji sal oraz czujniki obecności, które dbają o komfort i elastyczność. Każde z pomieszczeń zostało wykonane z wysokiej jakości materiałów dźwiękochłonnych w podłogach, sufitach, ściankach działowych oraz panelach akustycznych. Zadbano również o akcent natury w postaci regałów z roślinami, które rozmieszczono w całym open space.
Projekt: AKA Studio
Fot. Celestyna Król