W warszawskim budynku Business Garden, na trzech piętrach o łącznej powierzchni 5,5 tys. mkw, pracownia BIT CREATIVE zaprojektowała biuro firmy Coca-Cola HBC. Inwestorowi zależało, by było ono nie tylko funkcjonalne i dopasowane do stylu pracy korporacji, ale też zaprojektowane zgodnie z brandbookiem firmy.
We wnętrzach warszawskiej siedziby Coca-Cola HBC detale definiują przestrzeń. Czołowe produkty zostały użyte jako elementy wystroju wnętrza, dyktując styl i identyfikując konkretne pomieszczenia. Na wejściu znajduje się lada recepcyjna w charakterystycznym dla brandu kształcie „Wave”, który został powtórzony w formie dekoracyjnego oświetlenia i na podłodze. Lada eksponuje także czołowy napój firmy, poprzez wkomponowane w nie butelki Coca-Coli. Jest również zapowiedzią aranżacyjnych smaków i smaczków, które odnajdziemy na przestrzeni całego biura. Ściany wykończone kapslami ułożonymi w kształt butelek oraz logo Coca-Cola, szafki z uchwytami w kształcie butelek, czy też użyte kolory i liczne naklejki nie pozostawiają wątpliwości, gdzie jesteśmy.
- Coca-Cola HBC to globalna marka, napoje tej firmy są znane na całym świecie. Wyzwaniem było zaprojektowanie przestrzeni, która będzie wyróżniać się na tle biur z innych krajów. Kreatywne podejście do procesu projektowego pozwoliło nam na wypracowanie oryginalnych rozwiązań z zachowaniem balansu. Wystrój wnętrza pobudza pracowników do kreowania innowacyjnych pomysłów-opowiada architekt Jakub Bubel.
Biuro open space odpowiada na bieżące potrzeby firmy, jest spójna z jej filozofią pracy, ale może zmieniać się w przyszłości wraz z jej rozwojem i aktualnymi tendencjami. Poszczególne przestrzenie, w tym miejsca pracy zarządu, zostały rozlokowane tak, by zachować ideę otwartości, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, także akustycznego. Stanowiska pracy są więc podzielone z myślą o maksymalnie 12-osobowych zespołach i oddzielone od siebie za pomocą wysokich przepierzeń. Podobnie jak wykładziny z podkładem bitumicznym, ścianki oraz meble, pomagają one utrzymać odpowiednią akustykę, podnosząc przy tym walory estetyczne przestrzeni.
- Konkretne rozwiązania funkcjonalne, ergonomiczne i akustyczne pozwalają na poprawę jakości i komfortu stanowisk pracy. Element wystroju jest ważnym czynnikiem i pobudza walory kreatywne, ale pracownicy potrzebują odpowiedniego balansu między kreatywnymi a funkcjonalno-ergonomicznymi rozwiązaniami. Nowe biuro Coca-Cola HBC jest potwierdzeniem i odpowiedzią, jak powinien wyglądać dialog w biurze między funkcją a designem – mówi architektka Anna Margoła.
Architekci z pracowni BIT CREATIVE zaprojektowali przestrzeń pełną kreatywnych miejsc. Znajdziemy tutaj huśtawki, żywą zieleń sprzyjającą relaksowi. Nie brakuje również przestrzeni do szybkich i luźnych spotkań sprzyjających integracji zespołów. Należą do nich małe i duże salki konferencyjne, kuchnie wraz z jadalnią oraz taras, który w sezonie letnim staje się wartością dodaną biura.
Wystrój salek konferencyjnych nawiązuje wystrojem do danego produktu marki Coca-Cola HBC. Większe sale konferencyjne, które znajdują się na każdym z trzech pięter, są nazwane i zaprojektowane w nawiązaniu do flagowych produktów takich jak Cola-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Adez, Monster, Power Rade, Cappy, Kropla Delice, Kropla Beskidu, czy Burn. Każda z nich urządzona została zgodnie z archetypem danego napoju. Stąd w sali "Monster", architekci postawili na dynamiczny wystrój. Stół zespawano z dwóch silników, do tego fotele dla graczy, charakterystyczne logo oraz grafiki na ścianach podkreślają jej odważny charakter. Salka "Adez", dzięki zamocowaniu stołu do sufitu tworzy efekt lewitowania. W sali "Kropla Delice" wykonano stół z naturalnego drewna i żywicy. Detale to bowiem jeden z mocniejszych punktów tego projektu.
Inwestor: Coca-Cola HBC Polska
Lokalizacja: Business Garden, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła
Zdjęcia: Fotomohito