Właśnie do sprzedaży trafił „Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów”. Publikacja autorstwa Wiesława Michalaka, wydana przez Wydawnictwa meble.pl to pierwsza taka książka w Polsce.
Pierwszy ilustrowany „Słownik meblarski” zawiera cenną wiedzę, z której skorzystać mogą zarówno profesjonaliści, studenci, jak i pasjonaci meblarstwa. Autorem publikacji jest Wiesław Michalak. W swojej książce zawarł szczegółowo omówioną terminologię związaną z produkcją i konstrukcją mebli, oraz materiałoznawstwem. Informacje są opatrzone licznymi grafikami i fotografiami, dzięki którym czytelnicy mogą jeszcze lepiej poznać tajniki meblarstwa.
Książka traktuje problematykę materiałów szerzej, niż szkolenia, ale konstrukcja i idea są podobne. Zaczynam i kończę w podobny sposób. W tym sensie treść książki jest w pełni zdeterminowana strukturą, problemami i pytaniami, jakie pojawiały się w trakcie mojego kursu z materiałoznawstwa „Co jest lepsze?” - mówi Wiesław Michalak autor „Słownika meblarskiego”.
Jeśli kupcy, sprzedawcy i przedstawiciele handlowi nie mieli źródeł, aby uzupełnić swoją wiedzę na temat materiałów meblowych, to książka ta będzie na początek dobrą lekturą - przekonuje autor. Ważne jest też, aby producenci i właściciele lub zarządzający firmami handlowymi, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i e-commercowym, dostrzegali wagę kompetencji i rzetelnej informacji. W kanałach tradycyjnych, uważam, że kompetencja sprzedawców jest kluczowa - podkreśla Wiesław Michalak.
Książka stanowi ciekawą opowieść wytrawnego znawcy i sprzedawcy mebli, który niczym opowiadacz atrakcyjnych historii przedstawia mebel jako głównego bohatera i charakteryzuje wszystkie jego walory, wyłuskując cechy, które najlepiej będą odpowiadać na różne potrzeby i możliwości potencjalnych użytkowników - tak zrecenzował słownik prof. dr hab. inż. Jerzy Smardzewski, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Wydział Leśny i Technologii Drewna, Katedra Meblarstwa.
Fot. Materiały prasowe BIZNES.meble.pl
„Słownik meblarski” składa się z dwóch części. Autor podzielił je tematycznie na meble skrzyniowe (twarde) oraz meble tapicerowane. Dlatego zawiera informacje przydatne dla różnych branż, związanych z projektowaniem, produkcją, a także sprzedażą mebli.
W mojej opinii jest ona doskonałym punktem wyjścia dla sprzedawców, przedstawicieli handlowych, ale również dla kupców, projektantów wnętrz, czasem chyba też technologów, konstruktorów, montażystów, stolarzy i copywriterów w sklepach internetowych. Uważam, że może być ważna dla trenerów wewnętrznych zajmujących się szkoleniami z materiałoznawstwa, a nawet dla klientów, którzy chcą kupować meble świadomie. Pisałem ją jednak przede wszystkim z myślą o sprzedawcach i przedstawicielach handlowych - wyjaśnia autor.
„Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów”, Wiesław Michalak, Wydawnictwo.meble.pl.
Fot. Materiały prasowe BIZNES.meble.pl
Książka „Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów” to:
• 336 stron;
• 7 rysunków;
• 9 tabel i wykresów;
• 1301 zdjęć.
Ostatnia część książki zawiera testy, umożliwiające sprawdzenie pozyskanej wiedzy. Czytelnicy mają do rozwiązania kilkanaście stron tekstów, które pomogą ocenić zrozumienie i przyswojenie treści książki.
Co więcej, część nakładu książki została przekazana bezpłatnie do szkół, techników i uczelni z kierunkami projektowymi, aby edukować przyszłych projektantów i nowych specjalistów meblarstwa.
Partnerami publikacji są firmy: Häfele, Impress, Meble.pl, Meble Wójcik, Mochnik, Swiss Krono, Woodeco i Zadbano.
Książka jest już dostępna w sprzedaży w cenie 99,75 zł.
Można ją kupić za pośrednictwem Sklepu na portalu BIZNES.meble.pl
Wiesław Michalak, fot. Materiały prasowe BIZNES.meble.pl
Informacje o autorze:
Wiesław Michalak, autor książki, z branżą meblarską związany jest od 30 lat. Karierę zawodową zaczynał w firmie MM International w Olsztynie, w której pracował w latach 1994–1999. W latach 1999–2011 związany był z Domar Plus w Olsztynie, Dom Plus w Olsztynie, SPHW Meble Emilia w Warszawie oraz Agata Meble. W kolejnych latach prowadził własną działalność gospodarczą. Zajmował się sprzedażą mebli na terenie kraju jako agent handlowy (reprezentował firmy DFM z Dobrego Miasta, Versa oraz Dekort Meble), a także prowadził szkolenia. Ponadto zaprojektował i otworzył salon meblowy firmy Taranko z Morąga pod nazwą Meblostacja w Olsztynie – odpowiadał za prace koncepcyjne i projektowe, dobór asortymentu, stworzenie procedur, zatrudnienie i wyszkolenie personelu. Od 2021 roku pełni funkcję menedżera ds. szkoleń, bezpieczeństwa i jakości serwisu w firmie Zadbano.
________________________________________
Informacje o wydawcy:
Za publikację odpowiada redakcja BIZNES.meble.pl – jednego z najważniejszych i najbardziej opiniotwórczych mediów branżowych w Polsce. To połączenie nowoczesnego portalu informacyjno-edukacyjnego oraz miesięcznika, który od lat trafia na biurka decydentów, projektantów i profesjonalistów działających w sektorze meblarskim i wyposażenia wnętrz.
BIZNES.meble.pl to coś więcej niż źródło informacji – to przestrzeń dla wiedzy, trendów, analiz i inspiracji. Łączymy świat producentów, dystrybutorów, architektów i handlu detalicznego. Codziennie śledzimy to, co kształtuje przyszłość branży – od innowacji produktowych, przez zmiany legislacyjne, aż po międzynarodowe targi i rynkowe megatrendy.
Za marką stoi Wydawnictwo meble.pl sp. z o.o., którego ambicją jest wspieranie rozwoju branży poprzez rzetelne dziennikarstwo, nowoczesne formaty edukacyjne i działania łączące biznes z designem.