Moodboardy, czyi tablice inspiracyjne, to doskonałe narzędzie dla osób zajmujących się pracą kreatywną. Firma Forbo ma w swojej ofercie Bulletin Board – linoleum doskonale nadające się do tworzenia moodboardów. To przedmiot niemal niezbędny również w pracy architektów i projektantów.
– Nie ma lepszej metody na organizację próbek kolorystyki i materiałów niż moodboard. Przygotowanie takiego zestawienia upewnia mnie, że relacje między wybieranymi przeze mnie materiałami są właściwe, kolory i faktury próbek są zgodne z finalnymi produktami. Inne sposoby wizualizacji tego nie zapewniają – mówi arch. Jacek Tryc, założyciel pracowni Jacek Tryc-wnętrza.
Stworzony przez Forbo Bulletin Board doskonale sprawdzi się jako podstawa moodboarda. Cechuje go nie tylko wysoka wytrzymałość. Tworzywo zostało wykonane z naturalnych surowców: żywicy, korka oraz utlenionego oleju lnianego. Sprawia to, że jest elastyczny, trwały i nie kruszy się. Dzięki małemu efektowi pamięci można bez obawy wbijać pinezki na całą głębokość, nie martwiąc się o zniszczenie materiału. Ponadto produkt marki Forbo jest higieniczny dzięki bakteriostatycznym właściwościom. Nie przyciąga też kurzu.
– Bulletin Board ma piękną kolorystykę, a także – co ma dla nas ogromne znaczenie – jest to materiał ekologiczny. Ma ładną matową strukturę, jest miły w dotyku. To bardzo estetyczny i zarazem wytrzymały materiał. Tworząc moodborady i materialboardy przyczepiamy do niego ciężkie próbki, testujemy go na co dzień w pracowni. Jesteśmy z niego bardzo zadowolone – opowiadają fotografka Jola Skóra oraz architekta wnętrz, stylistka i scenografka Anna Olga Chmielewska, reprezentująca pracownię JAM KOLEKTYW.
– Jednym z projektów, przy których doradzałem, było centrum szkoleniowe. Pracownicy mieli dosyć przyklejania kartek typu Post-It do ścian. Dzięki Bulletin Board mogą wykorzystać całą powierzchnię ściany, aby przy użyciu pinezek i sznurka budować duże mind-mapy. Funkcja materiału powiększyła funkcjonalność wnętrza – mówi Maciej Kloc, International Key Account Manager EE Industry w Forbo Flooring Polska.
Konkurs „0,6 do kwadratu” powstał z inicjatywy firmy Forbo w celu promowania ekologicznego myślenia i promocji Bulletin Board. Uczestnicy biorący udział w konkursie mają za zadanie stworzenie moodboardu na bazie tego materiału.
– Konkursy promujące ekologię niosą za sobą misję edukacyjną, wpływając w ten sposób na świadomość konsumentów czy odbiorców. To jeden z elementów prowadzących do coraz większych zmian w podejściu do projektowania, wszak bardzo dużo mówi się o odpowiedzialności i zasadności powoływania do życia nowych przedmiotów. Dziś, jeśli powstają, to aspekt ekologiczny jest tak samo ważny, jak warstwa estetyczna czy funkcjonalna. Oznacza to, że coraz częściej zwraca się uwagę na użyte materiały, na to, co stanie się z daną rzeczą, gdy konsument nie będzie chciał jej używać, dlatego producenci i projektanci myślą również i o tym, co stanie się z takim przedmiotem w przyszłości. Dziś to już nie tylko podejście „cradle-to-grave”, ale „cradle-to-cradle” – mówi Katarzyna Księżopolska, redaktorka naczelna portalu MAGAZIF.com.
Każdy, kto zadeklaruje chęć wzięcia udziału w konkursie „0,6 do kwadratu”, otrzyma Bulletin Board o wymiarach 60x60 cm, którą będzie musiał wykorzystać do stworzenia moodboardu, poprzez który wyrazi siebie – swój styl, charakter, zainteresowania inspiracje i marzenia. Dozwolone są różne materiały i środki wyrazu: zdjęcia, próbki materiału, przedmioty, symbole, to nad czym pracujemy. Im bardziej kreatywny sposób wyrazu, tym lepiej. Oceniający prace jurorzy wezmę pod uwagę estetykę, jak i pomysłowość autorów prac.
– Kluczowym aspektem tego konkursu jest szczerość wypowiedzi oraz jej kreatywny charakter. To zabawa, w której płaszczyzna staje się kadrem dla naszych marzeń, wspomnień, idei i innych historii. Dla mnie ważna będzie unikalność i element zaskoczenia w przesłanych propozycjach – mówi prof. Jan Sikora, wykładowca gdańskiej ASP, założyciel autorskiej pracowni Sikora Wnętrza.
W imieniu Forbo zachęcamy do wzięcia udziału projektantów, architektów, designerów oraz studentów architektury i ASP z całej Polski. To nie tylko doskonała okazja do sprawdzenia swoich umiejętności, ale również do zobaczenia tego, co mają do zaoferowania inny, młodzi twórcy.
– To nie tylko przygoda, która daje szansę na wygraną, spełnienie marzeń i ambicji, ale także nauka. Takie porównanie swoich możliwości, pomysłów i rozwiązań z propozycjami innych uczestników konkursu zawsze jest pouczające i motywujące do dalszego rozwoju – mówi Magdalena Federowicz-Boule, architekt i prezes pracowni Tremend.
Prace można wysyłać do 30.10.2021 r. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną wysokości 5000 zł netto.
Więcej informacji oraz regulamin konkursu znajdziecie na stronie: https://www.forbo.com/flooring/pl-pl/konkurs-stworz-wlasna-tablice-i-wygraj/p06bmi
Zdj. Materiały prasowe Forbo